Natuurlijk hoopt Walter dat de loopgroep in de prijzen valt. “Maar de beoordeling van de jury is niet het belangrijkste. Waar het met name om gaat is dat we supertrots zijn op het resultaat als alle prachtige pakken klaar zijn en we mooi verlicht meelopen in de optocht. Het is toch geweldig dat we dat bereiken door samenwerking en hard werken? Samen bouwen, daar gaat het om.”
De ideeëncommissie begint al vrij snel na Rosenmontag met het spuien en inventariseren van ideeën. Walter: “Het proefpak is dan voor de vakantie al klaar en direct daarna gaan we vol gas aan het werk. En ondanks twee jaar corona heeft iedereen het ook dit keer goed opgepakt. En de leden willen ook graag, het zijn stuk voor stuk echte liefhebbers, dat merk je aan alles.”
Het thema dit jaar is ‘Na 2 jaar carnaval met een kater voelt de wirwar zich nu als een vis in het water’. En dat houdt nogal wat in voor de pakken. Walter: “Het was echt een enorm karwei. Zo moesten er alleen al meer dan drieduizend vissen geknipt worden en ruim tweehonderd ledjes op elk pak worden aangebracht. Ga er maar aan staan.”
“Wij kopen geen pakken, wij maken ze allemaal helemaal zelf. Na afloop proberen we ze natuurlijk wel te verkopen.” Daarnaast zijn er inkomsten uit contributie - vijf euro per maand, kinderen betalen niets - en uit sponsoring. “Dat is deels financiële ondersteuning,” zegt Walter, “en deels materieel. Zo kunnen we voor het maken van de pakken en opslag gebruik maken van een hal van trampolineproducent Salta van Marco Sjoers. Reken maar dat we daar blij mee zijn,” besluit Walter.